pondělí 8. srpna 2016

Myslet, znamená ho……..uby vědět….ha, že jste mysleli úplně na něco jiného než na houby?

Myslet, znamená ho……..uby vědět….ha, že jste mysleli úplně na něco jiného než na houby?

Jsou situace, které prostě neovlivníte, avšak můžete minimalizovat škody a ztráty. Můžete se na ně třeba připravit, ale co se stane? Víme to všichni, dopadne to úplně přesně jinak, než podle vašich představ a příprav.

Vzpomínám na jeden můj pracovní pohovor, kdy jsem dala děti rychle na hlídání, trochu se jakože upravila a letěla rychlostí formule 1 na domluvenou schůzku. Přišla jsem, zaklepala a otevřel mi vcelku mile vyhlížející čtyřicátník a s ledabylým úsměvem mě posadil naproti sobě. Ptal se na nějaké podrobnosti a pořád si mě celkem úchylně prohlížel. V jednom okamžiku jsem to nevydržela a z pusy mi vyletěly slova: „ jsem někde špinavá?“ , zarazil se, usmál a jen lehce odpověděl, že ne. Pohovor tímto skončil a já to místo dostala. Vážně jsem byla v přesvědčení, že je to tak trochu úchylák a bude mě na pracovišti čekat sexuální harašení. Místo toho mě čekalo kolektivní pomlouvání a info o tom, co všechno s šéfem dělám. Již tam nepracuji a s mým bývalým šéfem jsme velmi dobří přátele, troufám si říci. Zásluhu na našem přátelství má však právě fakt, že jsme spolu opravdu nic neměli. Nevím, proč lidé předpokládají a myslí, když nic neví…..ale v poslední době zjišťuji, že je to tak trochu český fenomén.

Ale proč to píšu, vždy je nějaké ale a vy to už víte. Přesně takhle myslíme ve vztazích, předvídáme nepředvídatelné a usuzujeme neposuzovatelné a tak bych mohla pokračovat. Z každého vztahu si odnášíme střípky bolesti, které v nás zůstanou a ničí náš další vztah, jelikož se bojíme a předpokládáme novou bolest. Proč vidíme nového partnera stejně jako toho předchozího, z čeho usuzujeme, jak se zachová? Z ničeho, jen strach v nás vyvolává pocit bezmoci a snažíme se být jen tentokrát napřed, aby nás to třeba potom tolik nebolelo. Ale ono to nebude bolet míň. Spíše to bude bolet mnohem více, až nám dojde naše zavinění na celé věci.

Před pár dny se mi stalo něco podobného. Odjela jsem z Norska a můj přítel mi řekl, že zaučuje ženu svého kolegy na stavbě domu. Normálně by to byla pohoda, protože by přišel domů, tam bych byla já a mohla bych mu večer při měsíčku vysvětlit (né slovně), mou výjimečnost. Ale já tam nebyla a najednou jsem dostala strach, jelikož jsem díky vzdálenosti přišla o prvního manžela. Předvídala jsem nepředvídatelné a z komára udělala velblouda.

Nesmíme dovolit strachu, aby v nás probouzel tohle nepříčetné chování a mi si tím ničili to hezké, co máme. Já chápu, jsme ženy, jsme hysterické, citlivé, žárlivé, hádavé……jsem taky taková, jsem jen žena, ale nechci si zničit to hezké, co mám a tak se raději budu snažit být v mnoha ohledech trošku chlap a mít nepodstatné věci, jak se říká na párku…..

Takže nepředvídejme, co si ten druhý myslí, neusuzujme, co asi dělá….prostě se zeptejte, vyslyšte odpověď a věřte….v tom je celé kouzlo….ve víře…..když tomu druhému věříte, cenní si vás, miluje vás a touží po vás o to víc. Zbavte se svých strachů z minulých vztahů, hoďte ty zatracené strašáky do popelnice a užívejte si to hezké, co máte….

Krásnou dobrou noc

Žádné komentáře:

Okomentovat